Powiatowy Urząd Pracy w Gołdapi dnia 15 stycznia 2024 r. ogłasza nabór wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej w ramach projektu pn. „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie gołdapskim (II)", współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu regionalnego FEWiM 2021-2027. Projekt realizowany jest zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości szans kobiet i mężczyzn. |
Zasady naboru wniosków |
Termin składania wniosków | Od 16 stycznia 2024 r. w trybie ciągłym do momentu wyczerpania puli środków finansowych lub odwołania. |
Miejsce składania wniosków | Wnioski o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej można składać osobiście, w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Gołdapi w godzinach od 7:30 do 15:00. |
Sposób składania wniosków | Osobiście, kurierem, pocztą lub elektronicznie przez platformę epuap na adres skrytki: /pupgoldap/SkrytkaESP W przypadku wniosków nadsyłanych pocztą lub przesyłką kurierską, o przyjęciu wniosku decyduje data wpływu wniosku do siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Gołdapi. |
Kto może składać wnioski | O środki w ramach projektu mogą ubiegać się osoby bezrobotne zarejestrowane w PUP Gołdapi, zwłaszcza te znajdujące się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy, w tym: - osoby młode w wieku 18-29 lat, w tym w szczególności te, które nie uczestniczą w kształceniu i szkoleniu – tzw. osoby z kategorii NEET,
- osoby w wieku 30 lat i więcej, należące do jednej z następujących grup:
- osoby w wieku 50 lat i więcej,
- kobiety,
- osoby z niepełnosprawnościami,
- osoby długotrwale bezrobotne,
- osoby o niskich kwalifikacjach.
O dofinansowanie może wystąpić bezrobotny, absolwent centrum integracji społecznej oraz absolwent klubu integracji społecznej, o których mowa w przepisach o zatrudnieniu socjalnym, jeżeli nie pozostają oni w okresie zgłoszonego do ewidencji działalności gospodarczej zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej, pod warunkiem, że: - nie otrzymał dotychczas bezzwrotnych środków Funduszu Pracy lub innych bezzwrotnych środków publicznych na podjęcie działalności gospodarczej lub rolniczej, założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej,
- nie posiada wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, a w przypadku jego posiadania – oświadczenie o zakończeniu działalności gospodarczej w dniu przypadającym w okresie przed upływem co najmniej 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku,
- nie był karany w okresie ostatnich 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 roku – Kodeks karny lub ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary,
- nie złożył wniosku do innego starosty o przyznanie dofinansowania lub przyznanie jednorazowo środków na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej.
W okresie ostatnich 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku: - nie odmówił bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowiedniej pracy lub innej formy określonej w ustawie oraz udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, o którym mowa w np. 62a ustawy,
- z własnej winy nie przerwał szkolenia, stażu, realizacji indywidualnego planu działania, udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, o którym mowa w np. 62a ustawy, wykonywania prac społecznie użytecznych lub innej formy pomocy określonej w ustawie,
- po skierowaniu podjął szkolenie, przygotowanie zawodowe dorosłych, staż, prace społecznie użyteczne lub inną formę pomocy określoną w ustawie.
Udział w projekcie osób w wieku 18-29 lat zostanie poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych (z uwzględnieniem możliwości psychofizycznych danej osoby). Wsparcie w szczególności będzie ukierunkowane na umiejętności cyfrowe, umiejętności „zielone" (m.in. podnoszenie świadomości i szacunku dla środowiska czy podnoszenie świadomości z zakresu zrównoważonego rozwoju), umiejętności niezbędne z punktu widzenia inteligentnych specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego (tj. ekonomia wody, żywność wysokiej jakości, drewno i meblarstwo oraz zdrowe życie), umiejętności niezbędne w zawodach związanych z usługami zdrowotnymi i opiekuńczymi. |
Zasady oceny wniosków |
Kryteria oceny wniosków | Zostały określone w Regulaminie dotyczącym przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej z dnia 1 kwietnia 2022 r. Uwaga: Bezrobotny, którego wniosek spełni wymagania formalne, podczas rozmowy (umówionej wcześniej z pracownikiem urzędu) przedstawi Komisji, swój pomysł na własny biznes. |
Dodatkowe informacje |
Maksymalna kwota dofinansowania | 33 000 zł |
Planowana ilość osób do objęcia programem | W ramach projektu Powiatowy Urząd Pracy w Gołdapi planuje udzielenie dotacji na podjęcie działalności gospodarczej - 10 osobom bezrobotnym. Planowana liczba osób do objęcia wsparciem może ulec zmianie. |
Dokumenty niezbędne do złożenia wniosku | - Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
- Oświadczenie wnioskodawcy o braku wykluczenia z ubiegania się o wsparcie ze środków publicznych.
- Dokument określający tytuł prawny lokalu, w którym ma być prowadzona działalność gospodarcza (akt notarialny, umowa najmu, dzierżawy, zaświadczenie o zmianie sposobu użytkowania lokalu).
- Zaświadczenia/lub inne dokumenty o zatrudnieniu (działalności gospodarczej, emeryturze, rencie) i dochodach poręczycieli.
- Dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe i wykształcenie jeżeli nie zostały przedstawione przy rejestracji w urzędzie.
|
Środki odwoławcze przysługujące składającym wniosek | Brak środków odwoławczych. Nie ma możliwości odwołania się od decyzji Powiatowego Urzędu Pracy w Gołdapi w sprawie rozpatrzenia wniosku. |
Druki do pobrania ze strony https://goldap.praca.gov.pl/ | - Wniosek o dofinansowanie z Funduszu Pracy podjęcia działalności gospodarczej.
- Regulamin dotyczący przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej.
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
- Oświadczenie wnioskodawcy o braku wykluczenia z ubiegania się o wsparcie ze środków publicznych.
- Zaświadczenie o uzyskiwanych dochodach.
|
Osoba do kontaktu | Urszula Malinowska Specjalista ds. programów tel. 87 615 03 95, wew. 104 |